Moderna kepsar med betoning på design och passform för barn från fyra månader.

Kläder Dec 15th, 2017

blog-image

Tidigare i år lanserades det nya svenska modemärket Young Enough som är grundat av Björn Johnsson och Niklas Bergwall. Produkterna fokuserar på de som behöver mest skydd från solen: de allra yngsta. De första produkterna att släppas är kepsar med en unik passform för barn från fyra månader och uppåt, något som är sällsynt på marknaden idag.

- Idén till Young Enough föddes när jag och Niklas själva blev föräldrar och upplevde att det saknades moderna, snygga kepsar för barn i allmänhet och för de yngsta i synnerhet, säger Björn Johnsson. Även globalt sett är utbudet väldigt begränsat när det gäller barnkepsar med mer genomtänkt design och vi tror det är en nisch som kommer växa i framtiden.

Inspirerade av djurlivet som omger Kapstaden

Mönstren på kepsarna är inspirerade av det sydafrikanska djurriket och framtagna tillsammans med en fransk konstnär. Kampanjen fotograferades i Kapstaden under våren 2017 av fotografen Kristian Schmidt. Kollektionen lanseras med mönstren flamingo, lejon och zebra.

För Young Enough har det från början varit viktigt att bidra till en hållbar framtid för både människor, djur och natur, och därför stödjer de Världsnaturfonden WWF:s arbete.

Kommentarer

Skriv kommentar

Just nu finns inga kommentarer till denna artikel.

We use cookies to give you best online experience
By using our website you agree to our use of cookies in accordance with our cookie policy
BLI NYCKELKUND
Nyhetsbrev